Madelene

Vikt..

Kategori: Allmänt

Jamen suck säger jag bara. Detta eviga praten och vikt, fett, träning osv. Varje dag! På tv, tidningar, folk överallt. Man kan faktiskt bli jävligt less och i ren protest äta en bulle extra. Inte för att jag behöver en men..
Såg nyss ett program om nå tjejer som ville ha anorexia. Dom kände sig som flodhästar med deras ca 55 kg.... är jag en dinosaurie då?
Så tragiskt egentligen. Tänk om folk bara kunde acceptera som dom såg ut, även jag.  Typ "okej jag har en par volanger för mycket eller den där dubbelhakan kanske inte är det mest smickrande i profil men va fan jag har tak över huvudet och är frisk." Fan vad mycket bättre världen skulle bli då.
Men samtidigt avundas jag dom lite. Dom som kan ha sån själv diciplin att dom BARA äter det som ska och inte fuskar ett dugg. Dom som är så fokuserade på sitt mål att det inte finns något annat som spelar roll egentligen. Sån är tyvärr inte jag.. än.
Ska fan i mig inte gå till Osnat för nå mer 6 veckors program. Har inte råd med 900 kr till även om jag gick ner i vikt med hjälp av henne. Men jag tror att det kan gå lika bra själv och bli mycket billigare. Dessutom så KAN jag inte dra från jobbet tidigare 2 dagar i veckan, speciellt inte nu när allt blivit så osäkert. Nä jag ska köra själv och funkar inte det får jag väl bita i sura äpplet och betala henne.
Annars så va vi ju i stugan ihelgen och softa. Det va riktigt mysigt att bara umgås med familjen. :) Björn och Tobias bada igår i Uman..isvatten säger jag bara. Men det gav några roliga kort. :)
Nu måste jag sova. Gatt få skriva av mig lite så att det skulle gå sova först bara.
Dagens lista.
* Jobbat
* Skrapat hus
* Målat lite hus
* Snaggat Tussan och Tobias ( haha, undra om han vågar gå ut)..
* Surfat och sett tv.

Yeah..
Godnatt mina vänner.
Älska er.

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Haha.. ja jag såg oxå lite av de där programme av dom som ville ha anorexia. Riktiga knäppisar tycker jag!

    2007-08-01 | 19:22:41
    Bloggadress: http://amrenofredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här: