Madelene

10000000 x vuxenpoäng

Kategori: Allmänt

Har varit på banken idag. Dom ringde och bokade ett möte med mig för nån månad sedan och idag var det dags. Har börjat spara 3500 på både fonder och sparkontot. :) Känns nice. Men mitt största vuxenpoäng hitills är nog att jag började pensionsspara. Va fan tänkte jag, lika bra att göra bort det. Så nu sparar jag 100 kr. :) Inte mkt men ändå.
Sen så va jag och träffa Lars på gymmet idag för ett styrketräningsprogram. Så nu äre kondition 2-3 ggr veckan och stryka 2 ggr veckan som gäller för mig. Känns super!
Sen tog han ner mig på jorden idag lite också. Jag vill ju gå ner ca 20 kg i vikt relativt snabbt, helst igår. Men han mena på att det skulle bli väldans tungrott och att jag inte får fuska minsta lilla då eller slarva med träningen NÅN GÅNG. Och sedan när jag nått mitt mål kanske det blir så att jag tänker  "Fan va duktig jag är!" och släpper allt som heter träning och kost IGEN = tillbakas på ruta 1. Nä så han tyckte att jag ska börja träna och så för att må bra och hitta min trivselvikt. Men inte att jag ska svälta mig själv för att gå ner 20 kg i vikt utan om jag går ner 1-2 kg i månaden så är det mer än nog. Sakta men säkert är det bästa för ett långvarigt resultat. och visst fan har han rätt! Det måste ju vara bättre om jag bygger upp min styrka och kondition och struntar i vad vågen har att säga egentligen.. :)
Annars så äre Greys hos Jessi ikväll. :) Va ju hos henne igår och såg DH! Kunde inte hålla mig Maggan!:) Så nu ska jag skynda mig att se ikapp boxarna och sedan måste jag fixa avsnitten som fattas.
Nä surfa vidare..

Bjuder på lite bilder från påsken..:)

Min älskling vid Syterskalsstugan
image99

Kusin Emelie.. ;)
image100

Öpnna vidder..
image101

Och sist men inte minst. Jag och mitt nya hår made by Jessica. Och ja jag är full på bilden. :)
image102

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Tyckte att du va lite väl blond där på mittenbilden, sen läste jag texten! Ni är grymt lika;)

    2008-04-23 | 18:15:56
    Bloggadress: http://create.blogg.se
  • Gina säger:

    Jag mätte mig själv och kollade vilken storlek jag skulle ha enligt deras tabell vilket var s, klänningarna satt perfekt men tshirtarna var kanske lite tajta, men jag tycker storlekarna var superbra ändå, jag är väldigt nöjd! =) Jag beställde kläder för ca 900 kr , sen vart det ca 900 till med frakt och tull och allt vad det nu är :p Men jag tycker lätt att det är värt det, och fort fick man kläderna också! =)
    Såg att du funderat på att skaffa hund, gör det, är superbra investering! :D Men tänk på att skaffa en hund som passar din livsstil och allt vad det innebär, som jag hörde dom säga på tv =)

    2008-04-23 | 19:16:13
    Bloggadress: http://Giinaa.blogg.se
  • Gina säger:

    Jag mätte mig själv och kollade vilken storlek jag skulle ha enligt deras tabell vilket var s, klänningarna satt perfekt men tshirtarna var kanske lite tajta, men jag tycker storlekarna var superbra ändå, jag är väldigt nöjd! =) Jag beställde kläder för ca 900 kr , sen vart det ca 900 till med frakt och tull och allt vad det nu är :p Men jag tycker lätt att det är värt det, och fort fick man kläderna också! =)
    Såg att du funderat på att skaffa hund, gör det, är superbra investering! :D Men tänk på att skaffa en hund som passar din livsstil och allt vad det innebär, som jag hörde dom säga på tv =)

    2008-04-23 | 19:16:24
    Bloggadress: http://Giinaa.blogg.se
  • Gina säger:

    oj, var inte meningen att dte skulle bli 2! :o

    2008-04-23 | 19:16:59
    Bloggadress: http://Giinaa.blogg.se
  • Magda säger:

    20 kg??? är du inte riktigt klok???

    2008-04-23 | 19:51:44
  • Rebecca säger:

    Så grymt lika ni är varann!!! du och din kusin alltså =)

    2008-04-24 | 09:27:29
    Bloggadress: http://mortzell.blogg.se
  • Hera säger:

    Håller med Magda :)
    Och Lars!
    Rock on!
    /Hera

    2008-04-24 | 11:07:18
    Bloggadress: http://hera.blogg.se
  • Emilie säger:

    Haha snyggo bild på ja eller? :P haha.

    förresten, jävligt fin i håret du blev! =D

    2008-04-24 | 13:27:08
  • Linda säger:

    Hur i heljådas kan du spara 3600 kr i månaden?????
    Jag fattar bara inte.... =)

    2008-05-02 | 08:56:54

Kommentera inlägget här: