Madelene

Segt

Kategori: Allmänt

Måndag. Solen skiner och jag drömmer om att få vara ledig och ligga i en snödriva och njuta av vädret. Men icke. Man skulle haft ett flexibelt jobb där man kunde komma och gå som man ville.
Sitter hemma själv, är för lat idag för att orka göra nått vettigt. Men man måste få ha såna dagar också.

Helgen va kanon. Åkte upp till stugan i fredags. På kvällen for vi till Jörgen och Sara i Yttervik och hälsa på. Sedan körde jag 16 mil skoter på lördagen. :) Det va kanonväder! Vi körde till Ropen och fika och sedan blev det Vackertvädersleden hem. Snacka om mäktigt! På kvällen blev det middag i Hemavan hos Tobbe och Sofie och sedan utgång på hotellet. Gårdagen blev det lite mer skoter. En trevlig och rolig helg. :)

Hundplanerna blir nog lagda på is tillsvidare som det känns just nu. Man blir inte så peppad på skaffa hund när man bara får höra "Det kommer aldrig att gå", "Hur skulle du klara det?"osv. Man börjar faktiskt tvivla då och kanske är det så att jag får nöja mig med 2 katter tillsvidare. Men det skulle vara så kul och mysigt med en egen hund....

Till helgen blir det att tacka av Christian som drar till huvudstaden nästa vecka och lite jobb. Sedan hade jag tänkt hinna med några mil på skotern också. :) Tobias är kär i min skoter. Jag får knappt använda den själv. :)

Nä.. disken väntar.

Jag längtar tills jag blir vuxen och får bestämma själv..


image98

Kommentarer

  • Hera säger:

    Min "filosofi" är att ...Du väljer att bli vuxen (om det är det man blir när man får bestämma själv) när du bestämt dig för att bestämma själv...och tar konsekvenserna av det som då blir....öhhh, det där blev invecklat och djupt...undra om jag själv vet vad jag menar?
    /Hera

    2008-04-22 | 10:38:45
    Bloggadress: http://hera.blogg.se
  • Emilia säger:

    + En hund är bra om man vill röra på sig. Då måste du ut och promenera :)

    2008-04-22 | 18:00:10
  • Mysan säger:

    Man blir aldrig så "vuxen" att man får bestæmma sjælv om man inte gør det så, låter du mænniskor ta beslut før dig och inte sæger ifrån så spelar det ingen roll om du ær 50 eller 22..

    Love ya!

    2008-04-22 | 19:07:11
  • Sandra L säger:

    Jag va oxå å körde skoter i helgen som va, riktigt, riktigt roligt och verkligen KANONVÄDER! = D

    Jag har sådan vansinnig ångest över att skotersäsongen är slut nu...jag vet inte hur jag ska överleva sommarn...SUCK!!!

    Å inte blir det nå skoterkörning i helgen, ska hämta en "äktenskapsräddare".
    Just nu känner jag hellre för att köra skoter i all evinnerlighet, dag ut och dag in!
    Skitsamma om man får handdiska!

    Vi ses och hörs!
    Ps. Vi skulle kanske ha tagit en lunchdejt snart. Det va ett tag sedan sist.

    2008-04-23 | 14:37:58

Kommentera inlägget här: