Madelene

Grå väder

Kategori: Allmänt

Ursch när var sommaren och varför är hösten redan här?? Jag tar gärna lite mer sommar tack! Vi bor ju faktiskt relativt långt norrut och vintern är låååång här. Men iof inte så tokig den heller. :)
Länge sedan jag skrev nu. Hm.. helgen va kanon! Den bestod av korvgrillning, film, hundmys och hundbus och en båttur till holmen i home sweet home Barsele. :)
Molly åkte båt för första gången ihelgen. :) Det gick superbra, hon sov stundtals på vägen tillbakas så hon va rätt avslappnad. Och så fick hon bada lite, inte lika varmt som vattnet va i Säbytorp dock men ändå. :) Så fort hon blev blöt va det järnet upp på stranden och tok rulla sig i sanden. Så hon va allt annat än ren. :)
På onsdag nästa vecka lämnar jag och Lotta hus och hem och flyger till huvudstaden. Vi ska gå på Formex, en jätte stor mässa för present, kontor, scapbooking osv. Blir kul! vi lär nog hitta en massa NYA leverantörer till affärn. :) Sedan ska vi nog klämma in lite shopping och kanske nån drink när man ändå är där. :)
Shoppingtips någon?? Jag är ju inte så hemma i den där stan..
Det suraste är väl att jag missar Höstglöd på hotellet nästa vecka.. men men.. det kommer fler år och Stockholm måste ju vara mer värt än en kväll i Storuman. :)
I helgen som kommer kanske det blir en fiskeresa hela vägen upp till Lumnien. :) Mysigt! Jag hoppas inte det regnar bara.
Tobias har börjat riva ena väggen i hallen. Han ska bygga en grind till sovrummet som man kan fälla in i väggen så att den inte syns när den inte är stängd. Ja inte lite avancerat heller. Men det va ju hans idé så. :) Meningen är att Molly ska vara där inne i sovrummet när vi inte är hemma och hon blir ensam nån timma.
Nä.. nu måste jag slita mig. Får se vad kvällen bjuder på förutom tvätt och städ och Molly. :)

       

Kommentarer

  • Mysan säger:

    Aaahahaa..Peggen me en Atti innanför tröjjan! Båda ser ut som ägg, hihi :)

    2008-08-20 | 00:17:42
    Bloggadress: http://mysananderback.blogg.se/
  • Marita säger:

    Hej Madde, kul att se korten på er och Molly. Avståndet känns inte så stort, vi är med er via bloggen och fina bilder.

    Tips i Stockholm: MISSA INTE den lilla fina smyckebutiken som ligger snett ner mot Centralstationen om du står med ryggen mot NK, där är det massor med fina saker och relativt billigt. Jag har noll koll på lokalisationerna i Stockholm men jag tror att den heter Jewelery, är inte helt säker.

    2008-08-20 | 06:51:03
    Bloggadress: http://www.snapshots.webb.se
  • Kicki säger:

    Grymt söt liten hund =)

    2008-08-21 | 11:41:19
    Bloggadress: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här: