Madelene

Fett less.

Kategori: Allmänt

Jag är less på mitt fett. Det har jag varit hur länge som helst och aldrig fått tummen ur att rycka upp mig. Det är skit drygt att aldrig känna sig fin längre och att det inte finns några kläder som inte liknar tält som man kan ha.
Och nej jag skriver inte så här för att fiska komplimanger eller sympatier, jag skriver för att det är min blogg och där skriver jag om lite allt möjligt. Ibland för att rensa skallen, ibland allmänt tjafs.
Men tillbakas till ämnet så är jag iaf less på fettet. Det ska bort! Eller det måste bort för som det är nu riskerar jag att bli sjuk och det är det kanske inte värt?
Det kan ju egentligen inte vara så svårt. Eller jo det är säkert jävligt jobbigt men inte svårt.
Jag vill, jag kan. Right?

Till nått annat så blev jag nyss arg på Molly. Vi va ute på gräsmattan för kvällspinking och hon skäller/morrar på håll åt folk som går förbi på gatan. Hon har börjat med det för ett tag sedan. Trevligt. Nä! Hon låter inte direkt som en söt liten valp längre heller. Hur får man dom att sluta med sånt?

Nu ska jag gå och sova. Har varit hos Jessi en sväng och sett ett mkt bra med samtidigt jätteknäppt avsnitt av DH. Måste googla på det och kolla om det verkligen är sant.

Natti!

Kommentarer

  • Mysan säger:

    Klart du kan om du bara ger dig fan på det :) Men då måste du hålla ut å ta det steg för steg, inte ge upp..du kan, I know it :)



    Hum..morrandet å skällandet, är hon i spökålder å tycker att allt är lite läskigt eller är hon mer arg å kaxig?

    Har du provat å distrahera så hon kommer av sig? Hur är hon på inkallning i det läget? För om hon inte kommer när du ropar då och hon ignorerar dig kan d va en idé att springa å nypa henne jäävlar så hon fattar att det är dig hon ska bry sig om och att allt annat egentligen inte ska va intressant. Sen kan ni ju leka å allt blir jätteskoj när hon inte bryr sig om det som rör sig runtomkring.

    Ja jag vet inte hur du gjort innan eller om d här är nån hjälp, men d va en idé bara :)

    Pöss babe!

    2008-10-22 | 11:31:16
    Bloggadress: http://mysananderback.blogg.se/
  • Jenny å Dakira säger:

    Jag håller med Mysan! You can! :)



    Ja sen med Molly så är hon ju i spökålder. (gud va många ggr de ska va i spökåldrar:) ) å då är allt lite extra läskigt... GAHH!!!....jag har mssor med förslag men är för lat och för stressat för att skriva det här.



    Får komma förbi nån kväll så får vi prata :)

    2008-10-22 | 11:40:57
    Bloggadress: http://amrenofredriksson.blogg.se/
  • emilia säger:

    Köp dig en stegräknare och se till att du går ett visst antal steg varje dag. Ät det mesta, men med måtta och enligt tallriksmodellen. Försök skaffa en kompis med samma mål.

    De funkar för mig iaf :)

    2008-10-22 | 12:52:41
  • din brother of army säger:

    Bara du ger dig fan på att komma igång så kommer du inte kunna sluta, för mig är de som en drog och ja känner mig fet de dagar ja inte tränar. tror de blir så för de flesta när man väl börjat. man funderar hur andra inte kan göra det utan att må dåligt i huvet. även om de inte är stora i kroppen. Börja med att gå 45min - 60 min VARJE kväll. de kommer att ge fort. dra med dig pgn eller lyssna på din ipod. de är riktigt kul då tycker jag. tänk vad fort du slösar en timme på en kväll på dötid vid datorn eller dylikt. träning tar inte så lång tid som man tror. största steget är att få på sig kläderna sen går de ganska smärtfritt. du behöver ju inte gå på gymmet direkt heller om du inte vill eller tycker de känns omotiverande när alla biffar (JAG :D ) är där o tränar. finns ju sena eller tidiga mornar när du får iprincip träna ostört där med vilket ja kan tycka är skönt =)

    2008-10-22 | 20:15:06
  • Magda säger:

    Jag hatar också gymmet, även tidiga mornar och sena kvällar :-D



    Promenader.

    Du har ju hunden, där har du din träningskompis.



    Låna en ljudbok på bibblan och lyssna på den medans du går.



    Ring mig, jag hänger med ut, eller ska jag tvinga ut dig :-D



    Gå till och från jobbet, jag vill inte höra några ursäkter där ;-)

    På tal om det, är det inte dax att hämta vinterdäcken?



    KRAM

    2008-10-23 | 08:05:24
  • Gina säger:

    Tänk efter hur många skitdumma ursäkter man har för att INTE träna! Jag ska bara sitta vid datorn en stund till, jag är så trött osv, när ens egen kropp och liv är det enda man har. Och tänk så många bra anledningar du har av att träna egentligen, inte bara för att känna dig snygg utan även för att inte riskera att bli sjuk.

    Jag vet att du kan fixa det, är bara att ge sig tusan på det och inte förvänta sig underverk efter en vecka =)

    2008-10-23 | 10:15:32
    Bloggadress: http://giinaa.blogg.se/
  • Emilie säger:

    Jag säger som Björn, när du väl tagit första steget och börjar få in det som en vana kommer det att rulla på! För tillslut bli det en självklarhet att man ska göra det,man få helt enkelt abstinens om man inte tränar!

    2008-10-24 | 13:44:07
    Bloggadress: http://baambam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: