Madelene

Hundträning

Kategori: Allmänt

Jag och Molly kom nyss hem från en heldagskurs med hundtränaren Kia. Vi var ett gäng på 9 hundar med hundägare som har hållit på sedan klockan 9 imorse med pauser för lunch osv. Intensivt men otroligt lärorikt! Det känns verkligen som hon vet vad hon pratar om och man fick en hel del bra tips. Fast just nu minns jag inte nått måste nog smälta det i nån dag först.
Vi har tränat stadga, tolerans, koppelträning, inkallning, kontakt, passivitet och hundmötesteknik. Behöver jag nämna att en liten tjej ligger och sover nu?:) Helt utslagen.. :)
Molly var minst på kursen och det märktes väl ibland men oftast va hon jätteduktig tycker jag.
Nu blir det snart middag på Vallnäs kiosken sedan kanske Lycksele. Eller Jennys soffa om jag inte orkar. :)



En liten Molly på Säbytorp.. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: