Madelene

Min farfar är grym. :)

Kategori: Allmänt

Alla som känner min farfar vet hur kul han är och hur bra han är på historier från Barseletrakten. Han har nog en av kommunens bästa minnen för sin ålder utan tvivel. Han minns det mesta helt enkelt.
Brorsan va där och hälsa på igår och då fick han höra denna. :)

En av många historier ifrån farfar. "Du vet björn hadd som ett stråk han bruke spring där upp vid nordlia*. Bamse* spåra han flera gång på samma ställ. så ja sa åt Otto (Mest rädd om livet i hela byn) att han skull sätt sig och pass på Björn där. Och då han fråge åt vilket håll han skull sitt sa jag att he spela nog ingen roll. för he ä sä trångt me rise och skogen så när du väl sitt me byssa dä är du int så vänd dig om när du hör han kom utan björn kom till att hinna fram till dig och vri runt skallen för att se vem du är".

* Bamse-en hund farfar hade förr.
*Nordlia-ställe i Barseletrakten

Nä nu ska jag och Molly ut på promenad. Hon är visst sugen på busa lite med sin kompis Dakira så vi får se om vi hittar åt dom. :)

Kommentarer

  • Marita säger:

    Hej På dig



    jag har hittat en jätte bra sida med bra tips på träning för dig och Molly gå in på http://www.skogsborg.net

    2008-09-10 | 19:24:39
    Bloggadress: http://elens.blogg.se/
  • Emilie säger:

    farfar ÄR för grym! :)

    2008-09-10 | 20:08:01

Kommentera inlägget här: