Madelene

Fästning!

Kategori: Allmänt

Idag fick vi plocka bort en fästing på Molly! Den satt ovanför ögat det lilla äcklet! Man trodde ju att vi var förskonade från såna där hemska kryp här uppe i norr men icket. Det som hände förra veckan och att vi hitta en på Molly idag måste vara något mer än en slump. Nu är jag supernojig att hon ska bli sjuk av Borrelia eller TBE. Vi är ganska säkra på att vi fick med hela fästingen men hon fick en liten knöl där när vi tog bort den.
Så mitt tips är att kolla era husdjur noga. Ska kolla lurvbollarna Tuss och Gustav ikväll.
Annars håller jag på baka. Kors i taket. En blåbärspaj. Vi va ute i skogen en sväng igår och plocka lite. Men det började hällregna så vi va tvunga att ge upp efter ca 1 timme. Men vi hann iaf plocka lite, fika och så fick Molly inviga sin klövjeväska. Men jag tror hon hatar den lite. :) Hon blev tokig och skulle bara rulla sig heeela tiden så efter ca 20 rullningar fick hon va utan den. Synd jag inte har en fungerande kamera..
Sköt om er!

Kommentarer

  • Ida A säger:

    Javisst är det äckligt med fästingar! När jag, Ante o hundarna var i Västerås fick Aero flera stycken. Svåra att ta bort var de också! Men vi köpte en fästingplockare och då gick det kanon. Chansen att hundarna skulle bli sjuka är ju väldigt liten, men visst blir man orolig..

    2009-08-14 | 19:56:13
    Bloggadress: http://www.luckylad.se

Kommentera inlägget här: