Madelene

Jäklar!

Kategori: Allmänt

Molly bröt av en klo idag på en järnbro. Järnbroar är livsfarliga och borde förbjudas!
Det va blod överallt ett tag och när vi kom hem verkade hon ha ont. Prövade ringa en vet men inget svar..suprise.
Men vi får tvätta och fixa tills imorn då ska Tobias som är ledig åka upp till Slussfors vet med henne så hon får kika på tassen.
Hon verkar då ha mindre ont nu iaf men hon är långt ifrån den vanliga solstrålen. Hon ser mest ledsen och deprimerad ut.
Vi försökte först ha på henne en socke men jag tror hon tyckte det bara gjorde ont när den skavde mot klon så jag tog av henne den. Tog på en plastpåse när hon va ute nyss men den satt ju inte alls fast. Och man har ingenting hemma, varken jodopax, tejp eller nått. Tur Jessi är en räddade ängel och skickade med lite jodopax.
Man har ju ingen aning om nått men jag hoppas det inte är alltför svårläckt.

Kommentarer

  • Jannike säger:

    Är det kvar en bit av klon? Våran äldsta golden fastnade i en järnbro och bröt av klon och det satt kvar en bit som vet tog bort o så fick hon ha bandage ett par dagar. Kan nog bli infektion om klon är skadad långt in har jag för mig, så bästa är väl att ta bort den skadade klon :s

    2009-08-30 | 21:28:51
  • jennyjay säger:

    åå missy har också gjort sig illa i en klo idag! hoppas allt går bra för molly!

    2009-08-30 | 23:53:03
    Bloggadress: http://j3nnyjay.blogg.se/
  • sofie säger:

    aaw stackars Molly! Hoppas det inte är så farligt. Specs hälsar!

    2009-08-31 | 10:13:51
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: