Madelene

Bråda tider..

Kategori: Allmänt

Mkt göra på affärn idag. Lugnade ner sig här efter kl 5 så jag kunde smita hem lite tidigare. :)
Fatta det är snart julafton! Jag har inte hängt med!
Har fixat alla julklappar men inte slagit in alla än. Är rätt less på slå in paket om jag ska vara ärlig så därför blir mina kvar till sist. :)
På tal om julklappar har jag tänkt på en sak ett längre tag nu. Det är många som åker iväg och köper sina julklappar i stan. Det gör även jag till viss del och det är inget fel med det. Men det är lite synd när folk tror att det inte finns någonting alls i Storuman. Vi har ju 2 sportaffärer, 1 tyg/present affär, 1 skoaffär, 2 blom/present affär/ 2 klädaffär och så vi då som är en blandning av present/data/kontors m.m affär. + en mängd mackar, jänhandlare, skoterhandlare osv. Okej det kanske är inte så jättemycket att hurra för om man jämför med stan men om man aldrig någonsin handlar lokalt så kommer kanske det inte finnas så många affärer kvar till slut? Då blir vi ett samhälle med bara ICA och Konsum och nån bensinmack och hur kul är det egentligen?
Förrut handlade jag nästan aldrig heller på hemmaplan men sedan jag började jobba på LO har mitt tänk förändrats lite och jag försöker så gott det går att stötta butikerna på orten. Man blir ofta positivt överaskad när man besöker dom och dom har ofta grejer man inte trodde fanns här i Storuman.
Det jag vill komma till är att man kan ge butikerna en chans iallafall och handla lokalt så gott det går så får vi behålla de affärer vi har här och kanske kan vi bli några fler också. :) 
Nu låter jag som en politiker kanske men har tänkt på det här ett längre tag nu. :)

Rätta mig gärna om jag har fel?:)
OBS! Jag skrev inte detta inlägg för att jag vill att alla ska handla på LO, dvs mitt jobb. Utan jag skrev det för alla butikers räkning i Storuman.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: