Madelene

Vännäsutställning 2009

Kategori: Allmänt

Just kommit innanför dörren och dött med alla mina grejer i hallen. Depressionen är totall....
Eller det gick väl egentligen som väntat med tanke på hur lite det blivit tränat.
Först fick vi sitta och vänta jättelänge i regnet, hon var ju lagomt less då och det va lite klurigt att hålla henne torr. Lagom till vi skulle in började det spöregna och hon blev förstås genomblöt. Jag fattar nu varför folk hade tält med sig. 
Och när vi kom in i ringen gick verkligen ingenting! Tror hon kände av mina nerver för hon blev helt spattig och jag fick inte ta på hennes svans eller nått. Det gick inte ställa henne, det gick inte springa med henne. katastrof. Så våran presenation blev urusel och det blev en 2.a...
Känns surt. Men det är ju mitt fel. Skulle lagt ner mer tid.
Vill ha revanch men samtidigt är jag så jävla anti utställningar just nu. Men dyker det upp någon bra och hyfsat nära utställning i sommar kanske man åker och gör ett nytt försök?
Sedan va man ju lagomt borttappad hela dagen också. Min allra första utställning och man hade ju inte en susning om vad som skulle hända och när. Känns iaf bra att nu har man varit med på en och lärt sig lite.

Så här skrev domaren iaf.
"Ännu liten och något ofärdig. Något lätt huvud. Bra hals. Något kort i länden. Bra vinklar. Något fallande kors och ostabila mellanhänder. Ännu omogna rörelser. Något blyg."

Vad menas med ostabila mellanhänder? och varför anmärker dom på att hon är liten om man tävlar i en Juniorklass?

Pjuh, ja de va en upplevelse och man är helt färdig.
För Jenny och Daikra gick det bra iaf. :) En 1:a! :)
Tack för ihelgen vännen!

Har lite bilder iaf som kommer sedan.


Favvo bild. :)Förra sommaren. :)

Kommentarer

  • Sofie o Specs säger:

    Första utställningen går nästan aldrig bra, våran första utställning kom specs näst sist, jag visade rumpan i ringen, vi hade väntat i ca två timmar innan det var våran tur så specs var skittrött! Vilket gjorde att dommarna tyckte att han var en väldigt seg valp. Jag tyckte ni var jätteduktiga! Ni åkte ju dit, du ställde ju henne, i REGN. Jag och Specs är iallafall jättestolta över er :)

    2009-06-14 | 16:46:24
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tänk på att det var en helt ny miljö med massa kompisar som kan göra att det blir nervöst, nästa gång går det säkert mycket bättre! ;) Lycka till!

    2009-06-14 | 18:56:08
  • Marita säger:

    Bra kämpat Madde & Molly , nästa gång tar Ni dom....

    2009-06-15 | 15:18:54
    Bloggadress: http://elens.blogg.se/
  • Theas matte säger:

    Bra jobbat i alla fall både Molly och matte. Det är bara att ta nya tag. Kanske skulle du prova ställa på utställning som är inofficiell några gånger i sommar? Tuff brud och mysig hund i alla fall tycker vi på Säbytorp

    2009-06-15 | 18:00:38
  • Var NÖJD med en 2:a säger:

    Så här sägs det om ett 2:a pris:

    En i typ och byggnad god hund, vars exteriöra fel inte är mer framträdande än att den kan sägas vara ett gott avelsresultat.



    Var nöjd.

    2009-07-01 | 08:44:24

Kommentera inlägget här: