Madelene

Tobias ÄR duktig.

Kategori: Allmänt

Tobias är en optimist i allt han gör. Ja speciellt om det är några idéer han har fått. Jag är i hans ögon en pessimist men jag själv tycker nog att jag är mer en realist. Jag ser ofta på saker som de är och hur de kan bli på ett mer realistiskt än ett drömmande sätt som han. Själv tycker jag inte det är något fel i att det är så. Det är bra om någon försöker ta ner han på jorden. Jag misslyckas ju iof 10 av 10 gånger med det men jag har iaf sagt vad jag tycker så han får något att fundera på innan han spårar iväg.
9 av 10 gånger har jag också fel. Hans galna idéer som han har (Manne är iof ofta också med på ett hörn) lyckas helt otroligt ofta! Husvagnen i somras tex. Hyreshuset som jag många gånger trott och ibland fortfarande tänker kommer gå åt helvete. Och nu senast lägenheten på Erboda eller som en annan sa det. "Är det längst ut på Ersboda mitt i mörkaste gränd?":)
Det känns så himla bra att ha fel nästan jämnt. Det vore ju hemskt om mina skräcksenarion jag målar upp skulle stämma. Då hade vi nog fått kasta in handuken och flytta hem till mamma och pappa för länge sen.
Tobias är duktig på affärer. Han vet vad han gör. Han har oftast rätt hur osannolika hans idéer än låter! Han vågar chansa och ta lite risker och det är beundransvärt. Men jag kommer nog aldrig sluta med att ifrågasätta dom och aldrig sluta förvånas varje gång jag har fel. Men det är som sagt skönt att ha fel. :)

Kommentarer

  • Emilie säger:

    Har ni en lägenhet på Ersboda? Hänger inte riktigt med tror jag :P

    2009-10-08 | 14:19:54
    Bloggadress: http://baambam.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    HADE. :) den är såld nu..:P

    2009-10-08 | 18:24:03
  • Magdalena säger:

    Klart han är duktig, han är helt underbar.

    2009-10-10 | 07:01:17

Kommentera inlägget här: