Madelene

5 mars.

Kategori: Allmänt

Idag blev man 26, dvs ännu ett år till handlingarna i ens liv. Känns som jag nyss fyllde 20 och att åren sedan dess har rusat förbi. :)
Känns som det inte hänt någonting sedan dess och att man är samma person. Men så är det ju inte. Det har hänt MYCKET och jag är inte ens samma person som jag var för ett år sedan.
Lite lätt åldersnoja är jag nog drabbad av. Mycket beror nog på att man jämför sig med andra i sin egen ålder som har sambo, hus, barn och hela det kittet. Saker som i ens eget liv känns lika avlägset som månen. :) Stressad av känslan att det där kommer jag aldrig att få. För det är ändå något jag vill ha. The Svensson life. ;)
MEN jag har bestämt mig för att inte tänka på det. Om det kommer så kommer det när det kommer.. Att jaga det funkar inte alls.
OCH medans jag inte jagar det tänker jag engagera mig till 100% i mitt jobb, min familj, mina fin fina vänner, min hund, katt och mitt nya livsprojekt. Att komma i mitt livs bästa form.
26 ska bli mitt livs bästa år! :)
Har ätit en supergod middag med familjen ikväll och nu ska jag ta mig en tårtbit och städa för imorgonkväll bjuder jag familjen på fika. :)
20 år gammal och oförstörd.. ;)
26 år gammal och klok.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: