Madelene

Dag 2 Min första kärlek.

Kategori: Allmänt

Jamen vem ska man skriva om här då? Han man var först kär i? Han som det blev ett riktigt förhållande med för första gången? Eller han som var det största kärleken?
Jag väljer att skriva om Han som det blev ett riktigt förhållande med för första gången. Med ett riktigt förhållande menar jag att vi umgicks på fritiden också inte bara i skolan, vi var hemma hos varandra osv.
Det var på Röbro, i 8an närmare bestämt. Innan det hade man haft pojkvänner men inget var nog särskilt seriöst och det är det väl iof inte när man är 13-14 år.
Vi kallar han H. Ja en del av er vet ju vem jag menar säkert.. :)
Nu skriver jag bara direkt ur minnet, inte alls säkert att det blir rätt. Skulle kunna ta dagboken som referens (jo jag har kvar dom) men orkar inte.
Jag fick höra av Jessicas dåvarande kille att H hade känslor för mig. I den åldern är man inte så jäkla noga, gillar nån en ja men då kan man nog börja gilla dom tillbakas också om dom är snäll och ser bra ut. Och så blev det. Jag blev dökär i H. Vi blev tillsammans och hade det bra. Jag har för mig att han var ganska romantisk och gav mig blommor och sånt. Hans mamma var så söt, hon visste jag älskade kladdkaka så varje gång jag hälsade på hade hon bakat det åt mig. :)
Jag minns speciellt en fin vårdag när vi tog deras hund som hette Bimbo och gick ut på sjön och fikade. Det är en sån där dag som fastnat i minnet. :)
Men när nian närmade sig sitt slut kom jag på att jag var lite less på allt. Vi tog en paus, jag ångrade mig och vi blev tillsammans igen men sedan dumpade han mig för en yngre tjej. Haha, jag var lätt bitter då!
Efter det hade vi inte mycket kontakt och jag har träffat på han några få gånger sedan vi gick ut på Röbro.
Jag kallar han min första kärlek.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: