Madelene

För ca ett år sedan..

Kategori: Allmänt

Mådde jag skit. Hade blivit ensam efter att i stort sett aldrig varit det på 10 år och jag hatade varje sekund av det. Ångesten över vad som hänt och vad jag gjort mot dom jag brydde mig om åt upp mig inifrån. Allt var svårt, svart och dystert. Jag gav mig själv ett löfte då. En lördagkväll när livet kändes riktigt pissigt och ensamt lovade jag mig själv att om ett år från då mitt liv inte ser bättre ut så lämnar jag allt och drar.
Det året har nu snart gått. I takt med att mycket har blivit bättre har andra saker blivit sämre...
Jag trivs med att vara ensam nu och jag har det så himla bra för det mesta. Men det är en sak som gör att jag kom att tänka på det där löftet. En jobbig och svår sak.
Jag vet vad jag vill men jag vet inte hur jag ska nå dit. Det är så jäkla frustrerande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: