Madelene

Överlevnadskurs 1.0

Kategori: Allmänt

Helgen spenderades i Rödingfors med Erika och Molly. Fanns vissa andra inslag av sällskap med och vi hade det riktigt trevligt. Blev inte så mycket skoterkörning dock men stugmys i mängder, bastu och intag av diverse alkoholhaltiga drycker. :) En härlig helg. Som även var en liten överlevnadskurs för kusinerna Jonsson. Eftersom vi har gått förskonade genom livet från det mesta som innebär kroppsligt arbete ( ja förutom planteringen då) eller allmänt tekniskt kunnande när det gäller bilar, skotrar, släpvagnar, spännband, yxor osv så blev det en kurs i överlevnad utan killar.
Överlag var vi nog halvt godkända även om det sprack ordentligt på slutet. Och jag får skämmas mest eftersom jag snart är 26 år gammal och inte kan. MEN jag vill lära mig.
* Köra stor bil med släp. GODKÄND.
* Backa med släp. Typ godkänd.
* Hugga ved. IG på mig och GODKÄND på Erika.
* Hantera spännband. NJA..vi får nog öva.
* Lasta en skoter på släpvagn. FET JÄVLA IG. Tur vi fick hjälp tillslut med det. Skulle tro grannarna fick sig ett gott garv åt våra svordomar och tusen olika försök. :)
Another day, another try.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Nästa gång fixar vi det ;)

    2012-02-21 | 11:14:55

Kommentera inlägget här: