Madelene

Mama I´m coming home.

Kategori: Allmänt

Hem. Jag är hemma. Eller? Vart fan är mitt hem?
Mina saker står på Villavägen 4. Min post kommer nog lite överallt tyvärr. Har sovit ca 3 nätter i mitt nya hem, dvs där alla mina grejer är. Resten i Storuman.
Det kommer att ta tid att vänja sig vid att bo här, lite avsides från allt jag är van. Här, där mitt hem är nedpackat i olika lådor och bara det absolut nödvändigaste är framme.
Den dagen jag får nyckeln till ett eget hem igen kommer jag vara så lycklig. Men det kommer ta tid och det får det göra.
Jag vet varför det är såhär, det är för mitt bästa och för min egen skull.
Det är inte hemskt, outhärdligt eller så, det är bara svårt att anpassa livet till allt nytt.
 
Efter att för sjutioelfte miljonte gången blivit behandlad som skit är det dags att börja välja folk i ens närhet med omsorg. En del utger sig för att vara någonting som sedan visar sig bara varit en enda stor lögn.
Jag är less på att bli sårad, jag är less på lögnare, jag är less på folk som tror jag aldrig tar åt mig av det dom säger eller gör....
"Du borde hellre stå ensam och stark än ha en massa falska människor omkring dig som sårar dig." Sa någon till mig för ett tag sedan. Den personen hade en poäng.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: