Madelene

Påsk 2007

Kategori: Händelser

Sitter på jobbet med jordens måndagsångest! Vill inte jobba alls! Deppar över att min ledighet är över och att jag måste jobba. Skotersäsongen är snart över och det är lite sorgligt för det går så fort.
Men om man ska se ljuset i tunneln trots allt så jobbar jag bara 2 veckor till på det här skitstället. Sen är det nya äventyr som väntar och alla här verkar smått avis på mitt nya arbetslösa liv. Som dom säger, hellre lycklig med lite pengar än jobba här och va olycklig.
Det verkar dessutom ska frysa på iveckan så då går det nog köra till helgen också. :)

Till Påsken och ledgiheten då.
Började med att fara till Slussfors och va där över påskhelgen.. det va jag, Tobias, Nisse, kerstin, Sara och Jörgen + 3 katter. Maggan med familj va även där en sväng. Lite skoter och pimpling, lite fest i Hemavan och skotertävling i Tärnaby. Vädret va väl sådär men man fick ju va ledig. Det gick bra med katterna. Ja eller Misse va lite rädd för våran Tuss.. :) Hon är ju så söt.. men det tyckte inte han.
Sedan blev det Rödingfors med min familj. Massa skoter i alla väder, snöstorm, regn, sol och blåst. Pappa hade hyrt en skoter åt mig som jag fick köra och det va skönt att slippa åka hela veckan.
Det blev 2 lite längre turer... en över Abbelvattnet och Joesjö och en till Syterskalet. Kanon fint. Synd bara att jag va lite slö med kameran under veckan, men men.
Åh jag vill tillbakas dit! Så skönt att bara slappa med bastu och lite cider. Slippa all vardagsångest..
Men men.. kanske blir en tur till helgen också om vi orkar.. :)

Tobias gör sin första jobbdag på nya jobbet idag.. spännande. :)
Inte lika spännande är att jag ska på vägning i veckan hos Osnat.. min slöhet under ledigheten lär inte gå dölja om man säger så. Men men..bara att erkänna.
Tuss till vetrinären idag med ögonen.. lilla vännen..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: