Madelene

Holiday In Rum 4 och 5

Kategori: Händelser

Ja nu är man hemma från fjällturen. Och alla ben är hela och ja lever. :)
Efter att ha gått 5 km uppför ( ja det va mest uppför kändes det som) utan stig i några timmar kom vi då fram till våran tältplats vid Bleriken. Fin utsikt hade vi minsann. Ja eftersom det regna hela tiden vi gick va vi ju varken pigga eller särkilt torra. Så vi skynda oss att försöka göra upp en eld med den surved som fanns. Och det gick bra som tur va.. :) Satt där och mös tills vi skulle sova. Jenny o Robban o lilla Tindra i Holiday In rum 4 och vi i Holiday In rum 5.. :) Det gick som halvkasst att somna båda nätterna med tanke på att vi passerat 2 högar med björn bajs på vägen upp. Men vi hade hängt upp all mat i ett träd en bra bit bort så björnen skulle då inte ha kommit för matens skull iaf. Dessutom hade vi ju våran vakthund Tindra med oss.. :)
Ja på lördagen fiska vi lite men det va då så värdelöst fiske så vi satt mest vid elden och hade det bra. Hitta lite kantrareller så vi fick oss nå kantarell macker.. :)
Vi spela lite kort på kvällen och slappa.
Ja det va en av sommarens bättre helger och det är ett minne för livet. Det va en jobbig helg men rolig och jag vill inte ha den ogjort. :)
Nästa sommar tycker jag vi gör om det här, ett annat ställe kanske men absolut en fjällvandring. Då får vi hoppas på bättre väder också.. :)

Nu ska jag gå och se den där hår dokumänteren.

Tack för denna underbara helg Robban, Jenny och Tindra! :)
// Madde och Tobias
Jag ska ladda upp bilderna senare eller imorgon. :)

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Haha, ja det där med björnbajs kändes inte så mysigt måste jag erkänna!! =) Men helgen är kvar i mina minnen väääldigt länge =)=)=)

    2007-08-21 | 07:56:50
    Bloggadress: http://amrenofredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här: