Madelene

Update

Kategori: Händelser

ja kanske ska ta och uppdatera lite. kan bara förvåna er att det kommer bli ett långt inlägg..
Hursomhelst så i fredags va jag och Tobias i Vallträsk. Han körde cross och jag kika på. Ja det va väl skoj i 20 minuter kanske sen va man less..inte han dock. Sen hann jag tvär hälsa på Jessi, Mysan och Erik en sväng lite senare på kvällen.
Vi klev upp tidigt på lördagmorgon för vi skulle hinna allt innan vi skulle fara på bröllopet. Men vilket kaos det blev ändå.. Inga kläder, håret ville bara inte locka sig, katternas toa behövde städas, det skulle handlas, köras till Barsele, packas för vi skulle stanna i stugan osv. Och det sista jag gjorde när jag va klar va att ducha hårspray rakt i ena ögat så sminket for åt h-vete. Haha.. ja fy..
Vi kom iaf till bröllopet i tid och det va jättefint! Dom va så fina, jättegod mat och rolig underhållning. Ja man blev nästan sugen på gifta sig själv. Men det ångrade jag ganska fort för Tobias va ett litet as emellanåt ihelgen. Ja hursom så va de kul att se när dom fick varandra..
Sedan på kvällen stanna vi i Ajaure hos Robban och Jenny . Vi satt ute och åt ost och kex o mös där..
På söndagen blev det lite fiske i båten. Men det va bara Robban som fick en fisk. Sedan grilla vi till middagen..mums. Och på kvällen for vi och såg Simpsons filmen i Storuman.. Den va kanon bra.. "Spiderpig, spiderpig"..
igår fyllde brorsan år så då va vi i Barsele och gratta han. Jag, han, Hanna och kusinerna satt och kolla på gamla kort och grava.. Eller det va nog mest Hanna som garva åt oss..
Ja.. och så fick jag nyss höra att Jessi drar idag. Så jag hann inte träffa henne nått mer innan. Suck. Men jag ska ringa åt henne idag och surra.
Ha det så bra där nere vännen! Känns så tokigt och tomt att du ska fara men du kommer nog få det kanon där nere. :) Och så kommer jag och hälsar på i höst. :)
Ja.. och ihelgen är de fjällvandring.. fast jag vet inte om jag törs efter att Tony berätta den där björn historian om när han va och fiska där uppe vid Viktoria kyrkan. Jenny vi får ta med oss bössan.. :)
Nä..mkt svammel. Nu måste jag på jobbet igen.
Ses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: