Madelene

12.00

Kategori: Allmänt

Nu ska Tobias träffa killen som ska köpa bilen! HOPPAS OCH HÅLLER TUMMARNA! Jag är såå less på den bilen efter igår! Tobias skulle fixa till den igår kväll inför idag. Vid klockan 9 for jag till han på Värmeverket där han höll till för att se hur det gick. Och det gick inge vidare.. han hade lyckats nollställa klockan och fick inte fram den igen.
2 timmar senare hade han fått dit klockan.
Jaa.. hem och sova tänkte vi. Men bara en sista provfärd. SÅ vi körde mot Tärna. Och när han gasar upp är bilen helt i obalans! KATASTROF! Går ju inte sälja en bil som dallrar fram på vägen och drar åt vänster!
Jaha.. tillbax på värmeverket och fortsätta skruva.
00.00 far jag dit med mackor till Tobias som håller på bryta ihop över bilen. Det visa sig att det strula med bromsskivan på vänster sida. Klossen vill som inte släppa etter. ( Ja jag är ju inte så begåvad när det gäller bilar men nått sånt iaf). Så vi smörjer, bromsar och tvättar, smörjer.
klockan .1.30 ger vi oss. Tobias testkör bilen och den verkar fungera. Bättre än någonsin dessutom. Pjuhh...
Sen kan man ju fråga sig då om bromsen legat på lite sedan vi hämta bilen och att det blev värre denna vecka?

Så nu hoppas jag att bilen fungerar klockrent! Huvva! Varför ska man alltid göra allt i sista sekund. Om vi tänkt på bilen redan i måndags hade vi sluppit paniken igårkväll.

Idag är det fredag och snart helg! Vilken härlig känsla! Löning dessutom! :)Scrapbooking avdelningen på jobbet ligger farligt till. :)

Oxfile ikväll.. me like a lot.

Uppdaterar mer sen idag om våran kära BMW.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: