Madelene

Räkningar

Kategori: Allmänt

Man blir alldeles kallsvettig. Denna månad fick jag min första riktiga lön sedan jag slutade på Storuman Energi. men likförbannat efter alla räkningar så är man nästan pank. Men den här månadens löning ska det bli mer över på eftersom jag snart inte ha nå klädskulder kvar att betala alls. fan va man är dålig på pengar.. :( Jag vet ju att jag gör fel men de är som ändå svårt att inte köpa just den tröjan eller den saken. Jag fick också en faktura från gymmet på ett nytt årskort. Njaeee, vill inte ha årskort där nå mer, det blir alltid så att man är där mer eller mindre vissa tider på året. På sistonde mindre. Ångest!  Nä huvva..skärpning.
Annars så har helgen varit ganska lugn. Jobbade i lördags en sväng. Men det blev varken marknad eller Umeå för min del. Istället va vi hemma och fyllde spån uppe på vinden. Ett riktigt skitgöra! Men nu ska de väl bli lite varmare hoppas jag.
Hälsade på Anja och Robert i hans nya lägenhet också...Tobias blev askalas och jag gick hem.. men innan det va de trevligt. :) Jo och så va vi och åt middag på Kitas i fredags med Robban o Jenny. :) det va inte dumt.. :) Va mer.. jo älgmiddag i Barsele på folkan hann vi också med. Så det va inte helt dött ändå ihelgen. :)
ikväll äre scrapbooking kursen igen. Jag känner mig inte så peppad eller motiverad men det brukar vara kul när man går dit ändå. Nått som jag däremot känner mig peppad på det är att renovera här hemma. Tror jag ska börja lite smått i hallen i veckan. Man behöver ju inte köpa allt på en gång så det blir så dyrt.. :)
Nä...nu ska jag fara på jobbet och ha ångest över hur lite pengar jag ha över och hur synd det är om mig typ.. .

Hej svejs..
//Gnällmaja..

Kommentarer

  • Anna säger:

    Kul att du läser. :) Det där med pengar är ett ständigt återkommande nödvändigt ont verkar det som. Men även om det är svårt så ska man inte gå ner sig allt för mycket och även om det är viktigt så ska man inte hänga upp allt på det heller. :) Hoppas allt är bra!

    2007-10-01 | 13:47:00
    Bloggadress: http://tuesday.blogg.se

Kommentera inlägget här: