Madelene

Insnöad

Kategori: Kärlek

Just nu är jag insnöad på att jag vill ha en hund. Vill jag iof jämt men just nu är jag extra sugen. :) Tobias hoppar väl kanske inte direkt jämnfota av glädje över min smarta idé men men. :) han ska nog övertalas tids nog.
Så nu nöter man blocket.se och googlar om alla möjliga raser. Det är så himla svårt att veta vad man egentligen är ute efter.
Här är några kriterer
* Mellanstor eller stor hund. Ingen liten plutt här inte. :)
* Snäll och lydig/ relativt lättlärd.
* Helst korthårig fast iof så får vi ändå dammsuga jämt efter katterna.
* inte en katthatande ras. :)

Tänk att få hämta hem en liten puppie på semestern. :) Vilken dröm!
Annars så renoverar Tobias köket. Jag ska träna ikväll för det blev ingen igår.
Nu är lunchen slut. ¨
Återkommer nog ikväll. :)

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Jag håller nog fast vid mitt förslag. En Golden! En perfekt 1:a hund och de är ju en sån fruktansvärt snäll ras. Jag kan hjälpa dig att övertala din 2:a hälft. De skulle va kul om vi hade en vovving var ;) Kram på de, vi synes!

    2008-04-16 | 15:52:26
    Bloggadress: http://amrenofredriksson.blogg.se
  • Anna säger:

    Tänkte på en golden det första jag gjorde också. :) De verkar kunna vara väldigt snälla och beskedliga. Lycka till med letandet. :)

    2008-04-16 | 16:55:39
    Bloggadress: http://tuesday.blogg.se
  • Emilie säger:

    En bichon frisé! :D då kan du avla den så kan ja köpa en av dina valpar så småningom :P haha

    2008-04-16 | 20:57:23
  • Josefin säger:

    Mitt förslag får bli en labrador, snällare hundar finns inte!

    2008-04-17 | 10:30:22
    Bloggadress: http://josfinforslund.blogg
  • Jannike säger:

    Vi har en goldentik och hon är hur snäll och glad som helst! Har aldrig sett henne bli arg eller liknande, och det är ju en fin hundras. Busig är hon också, trots de åren hon börjar ha på nacken :) Dessutom har jag för mig att den rasen fungerar bra med barn också, och det säger ju rätt mkt om att temperamentet är lugnt osv :) Lycka till!

    2008-04-17 | 16:44:37

Kommentera inlägget här: