Madelene

Saturdaynight

Kategori: Allmänt

Nyss ätit lite grillat. :) Och sitter nu och suger på mina Filidutter (godis).
idag va vi till Barsele på ett litet äventyr. I Barseleberget har försvaret haft mycket hyss för sig i ca 50 års tid. Hemligtstämplat och allt så det är inte många bybor som varit inne och sett hur det ser ut förutom dom som jobbat där. Men nu när försvaret har lagt ner sin verksamhet där och Storumans Plastindustri m.fl flyttat in så var det idag öppet hus för alla bybor.
Och det är verkligen ett gigantiskt bygge det där! Hur stort som helst, men tunnlar, stora salar och gångar åt alla håll och kanter. Jag skulle tro att det inte skulle dröja så länge innan man var vilse där inne. Det som förvånade mig mest är ändå hur modernt det är! Visst finns det gamla grejor kvar men jag hade föreställt mig mer grå sten, mörker osv än vitmålade väggar och tak, matsal, över 30 toaletter osv. Så det va spännande! Sedan när vi kom hem kom farfar förbi en sväng och han har ju jobbat där i många år så han kunde en massa roliga historier om fastkörda stridsvagnar i berget osv. :)
Annars är det skönt att vara ledig. Ikväll får vi se vad som händer. Det va prat om öl på uteserveringen utanför Kitas men det va ju inte så taggande väder ikväll direkt.
Nu muttrar Tobias över att jag sitter vid datorn.
Ses!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Mmm, Filidutter! Lät ju som en spännande upplevelse. :)

    2008-07-12 | 23:21:54
    Bloggadress: http://tuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här: