Madelene

We are home!

Kategori: Allmänt

HEMMA! Äntligen! 320 mil bil på en vecka sätter sina spår vill jag lova! Men det har varit så himla härligt och jag vet knappt vart jag ska börja! Eller jag börjar där resan började. :)
Vi åkte till Skellefteå och besiktade bilen. Jag hann med lite snabbshopping även om jag missa hälften av affärerna.
Sedan vidare mot fjällen och stugan. :) Tärnamarknaden, stugmys och räcer båts åkning kan det sammanfattas med.
På söndag drog jag och Tobias till Norge och började våran resa ner mot Kil.
Efter att ha tullat några ggr och Tobias svurit lika många över hur jävla snål norskarna är hamnade vi i Trondheim. Hittade inget billigt nattöppet boende så vi körde en bit till och hade turen att hitta en nattöppen camping som inte rånade oss på alla pengar. :) Jättefin stuga va de!
Dagen efter bar det av mot Trollstigen! Och vilket sagolandskap! Man va helt chockad!! Höga berg, turkost vatten och lummigt grönt överallt! Trollstigen va något alldeles extra det med! En smal väg som slingrar sig rakt upp för ett berg! Vi va livrädd och de va folk överallt! Men det va tok fint!
Det tog över 7 timmar att köra 20 mil! men det va det värt för det va så himla fint.
Men finast av allt var nästan en stad som hette Geirdanger (stavning?). Sepentin väg upp och ner till staden. Omringad av höga berg och en turkos fjord. Dit vill jag igen..
Efter många om och men och en motell natt på 4 timmar va vi ute ur Norge och i Kil. :)
Det va så kul att träffa Marita och Klas och Thea! Och alla valparna! Och våran egen ögonsten även kallad Molly. :)
Vi blev bjudna på fika och sedan gick vi och badade med alla valparna. Och bara det va en upplevelse i sig. :)
Efter att vi varit där hela dagen åkte jag och Tobias in till Karlstad till deras lägenhet som vi fick låna. Vi fräscha till oss och gick ut och åt kanske den godaste pizza vi någonsin ätit. Mmmm...
Sedan blev det en snabb rundtur i stan innan vi for hem och sov.
Så imorse va det dags.. jag va så nervös! Kunde knappt somna igår. Vi kom hem till dom och fikade lite. Marita gick igenom några sista grejer och sedan åkte vi. Jag höll på börja grina när vi skulle fara.. Marita fällde någon tår och jag vet ju hur det känns eftersom pappa har kennel.
Resan hem då. Den gick kanonbra! 80 mil och hon pep bara lite i början! Resten av tiden har hon antingen sovit eller suttit i någon av oss knä och myst. Vi stannade säkert 10-12 ggr för mat/lek/pink/bajs pauser.
När vi har stannat har vi haft henne lös och hon följer en hela tiden när man går. Hon svarade även ganska bra på när vi lockade på henne så det känns ju positivt än så länge.
Vi stannade för en paus utanför Dollarstore i Sveg och då kom en liten kille på kanske 2 år fram till henne och hon blev överlycklig! :) Så hon verkar väldigt barnkär.
På en annan paus vi hade utanför Strömsund i en grusgrop började hon vädra något mot skogen. Sedan skällde hon till och morrade mot det. Jag blev lite skvätten och skyndade mig med henne till bilen men man måste iaf säga att hon är grymt modig. :)
Oj långt inlägg.. och svammligt. Det kommer säkert mera imorgon.
Tusen tack Marita och Klas för allt om vi glömde säga det! Ni är guld värda!
Nu ska jag se om husse och Molly somnat i soffan. :)

Och jo.. Molly och katterna är inte bästisar än men det kommer nog snart. :)

Slänger in lite bilder imorn.

Godnatt!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    2008-07-31 | 21:09:23
  • Linnea säger:

    hejsan! Din blogg design är verkligen fin, hur gjorde du ?

    kontakt: www.klippvik.blogg.se

    2008-07-31 | 21:10:28
    Bloggadress: http://klippvik.blogg.se/
  • Gina säger:

    Åhh vad roligt! Jag minns när vi hämtade Maja, hon skrek och skrek i flera mil och jag tänkte det här går inte, hon kommer ju dö! :P Men till slut gick det bra.. :) I början var hon också så att hon knappt vågade gå en meter ifrån en, hon var alltid supernära och. Men annat är det nu ;P Haha! Hoppas allt går jättebra! =)

    2008-07-31 | 21:55:37
    Bloggadress: http://giinaa.blogg.se/
  • Mamma Thea, Marita och Klas säger:

    Jag kan inte annat säga än oj,oj,oj vad du hinner skriva mitt i natten. Hoppas att ni inte är alltför trötta nu utan har beställt hundpassning så att ni får sova ut. Här är det rätt så tomt, vi saknar Molly verkligen mycket för hon var den som blev Pyttan för alla här på Säbytorp (och alla andra också som kom och hälsade på). Vi måste för höra hur det går med småbarnen som hälsar på. Molly kan ju vara lite tuff så det gäller att rätta henne om hon gör fel.



    Kramar från oss på Säbytorp

    2008-08-01 | 20:38:28
    Bloggadress: http://www.snapshots.webb.se

Kommentera inlägget här: