Madelene

Inget gratis

Kategori: Allmänt

Inget kommer gratis. Speciellt inte en väldresserad hund. Jag och Molly tog steget och for på hundkursen ikväll igen. Det va bra och skönt att jag äntligen tog mig för att fara dit. Från början hade Molly knäpp och kunde inte ens "sitt" för det va så mycket nya hundar, människor och grejer på gång. Sedan gick det lite bättre. Men man känner sig ändå låååångt bort från hur man skulle vilja att hon va och det är ju bara mitt eget fel. Jag har varit för oegagerad i att träna henne på såna grejer och det beror nog till stor del på att jag inte har nån aning om hur vi ska träna.
Men nu är det nya tider och vi ska gå på fler kurser, kanske redan på söndag. :)
Jag vill ju att Molly ska bli lika duktig som sin bästis Dakira men då måste nog Mollys matte få tummen ur så att säga. :)
Fast jag vet då inte om Molly tycker lydnad är så spännande med tanke på att hon åt upp "Mannen som talar med hundar" boken häromdagen. :)
På tal om knäppa saker Molly gör. Nu när jag körde hem från kursen i våran lilla lånade bil utan hundbur nöjde sig inte Molly med att sitta på sätet brevid. Nej, nej hon skulle sitta BAKOM mig när jag KÖRDE! Läge för den där nya bilen och hundburen som hon ryms i tror jag bestämt.



Mollys favvo plats när Gurra ska äta.


Vem kör egentligen??


Stoooor Molly i renoveringskaos.


Galen matte på Halloween.

Kommentarer

  • Magdalena säger:

    du ger mig inget val.....



    jag tar tillbaka allt jag skrev tidigare hehe



    kram

    2008-11-13 | 08:52:59
  • Magda säger:

    du blev kändis ändå :-D

    2008-11-14 | 17:57:41
  • Sofie o Specs säger:

    haha precis sådär ligger Specs när våra katter äter också... :P

    2008-11-14 | 23:19:51
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/
  • Irja säger:

    Åh så söt vovve du har! :D

    2008-11-29 | 23:45:44
    Bloggadress: http://litetbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: