Madelene

Måndag igen då

Kategori: Allmänt

Har haft en härlig helg med undantag för en tråkig nyhet.
Vi har varit i Lumninen hela helgen och haft det superbra! Molly har varit lös och sprungit in och ut nästan hur hon har velat och katterna har också varit ute några svängar. Men stora skogen är lite väl läskigt för 2 innekatter så dom var mest inne i stugvärmen och mös.
Tobias har kapat ner en massa ris och eldat upp och jag har pyntat med lite nya ljuslyktor och börjat vitbetsa träpanelen. Men vilket arbete det är! Pjuuh det kommer ta lång tid innan det blir klart vill jag lova.
Vi var även ute med båten en sväng i lördags kväll men det blev ingen fisk. Kanon väder hela helgen också. Är riktigt fint när solen lyser och alla träd är röda, gula och orange. :)
Har en massa bilder på telefonerna som jag kanske för över ikväll. Min riktiga kamera är som sagt på vift. Börjar bli lätt orolig över den.
Den tråkiga nyheten var att farbrorn som hyr av oss dog i lördags. Han var jättesnäll och var alltid så glad när man pratade med han. Så det är tråkigt.
Blir tvära kast i det här inlägget känns det som. Nu till nått annat. Vi har upptäckt att lilla Molly gärna är kaxig och morrar samt reser lite ragg när hon möter okända hundar. Det känns ju inte kul för vi vill ha en glad hund som inte är varken människo eller hundelak. Vad gör man? Någon som har ett bra tips? Vet inte om det är någon fas för hon verkar även ha blivit rädd för mörket.
Nä nu ska jag ut och putsa några fönster. Man ser ju knappt ut genom dom och då är det illa.

Kommentarer

  • Marita säger:

    Tejare !!



    ta och maila till [email protected] och förklara hur hon beter sig Kia är en kanon duktig tjej. Det är hon som jag o Jenny går op kurs hos. Hon kommer ju hit nu den 27:de du kanske skulle ta o vara med, jag lovar det är värt varenda nickel. Svarar snabbt på mail gör hon oxå//Marita

    2008-09-15 | 18:24:15
    Bloggadress: http://elens.blogg.se/
  • sofie och Specs säger:

    dom har ganska lika sätt tror jag :) specs reser också ragg när han ser andra hundar, men han morrar inte.. än :P det kanske kommer. Jaa, han har tappat två o så är det två till på gång :)

    2008-09-16 | 09:52:07
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/
  • Gina säger:

    Maja är likadan, vet inte vad jag ska göra :s Men hon morrar bara när den andra hunden är tyst, om den andra hunden skäller så blir hon mest förvånad typ :P Men när Robert går med henne så morrar hon inte alls, jättekonstigt.. :p

    2008-09-17 | 18:40:22
    Bloggadress: http://giinaa.blogg.se/
  • Evelina säger:

    kolla gärna in min blogg ;-)

    2008-09-17 | 18:51:31
    Bloggadress: http://tigerlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: