Madelene

Teknikens under..

Kategori: Allmänt

Lovade i ett tidigare inlägg nya färska bilder på Molly. Jo tjena.. vars är kameran?? Jaha tänkte jag men då tar jag väl bilderna från mobilen då. Nääääeee då vill ju inte det programmet funka. Skit telefon! Nästa telefonköp blir en Sony Ericsson för det märket tror jag då på iaf.
Hur som helst så var det ju valpkurs ikväll. Och det va väldigt kul både för mig och Molly. Träffa en massa andra hundar och människor. Det fanns en kvinna som hade en golden tik på 13 veckor, (molly är 14 v nu) men den tiken var kanske halva Molly! Jag fick en chock! Men tydligen har den hunden haft problem med magen så det va nog därför hon va så himla liten. Blev lite orolig att Molly tänker bli en jättehund. Men enligt Royal Canins vikt/växt kurva är hon perfekt nu.
Ja sedan på själva kursen fick vi träna att gå fint i koppel, sitta, ögonkontakt och det värsta (eller kanske bästa) av allt, inkallning. Men inkallningen gick hur bra som helst! Blev så glad! Insåg också att Molly tyckte  bättre om att bli belönad med leksaken än med godiset. Hon var inte så intresserad av godis ikväll iaf.  
Så nu ska vi träna till nästa vecka allt utom sitt för det kan hon klockrent redan känns det som. :)
Sen så har jag och Jessi hunnit med en blixtvisit till My på lite te och surr. :) Hon drar imorn för nya äventyr och lämnar jag och Jessi här med våra fastvuxna arslen! ;) Nämen hoppas du får det superbra vännen!! :)
Nu ska jag och Molly, Tussan och Gustav gå och lägga oss. :) Tobias jobbar så det är bara jag och mitt zoo hemma.
På tal om mitt zoo så tänker vi ta med det upp till Luminen igen ihelgen och börja fixa lite smått där. :) Ska bli så mysigt!

Godnatt!

Kommentarer

  • sofie och Specs säger:

    Va fin hon är! :) Hur mycket väger hon?

    2008-09-10 | 07:44:47
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/
  • sofie och Specs säger:

    Specs väger 13 kg :) kul att se om det är någon skillnad på dom :) tycker att dom ser vääldigt lika ut :)

    2008-09-10 | 21:18:23
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: