Madelene

Hej igen..

Kategori: Allmänt

I´m back. Fit for fight? Nja inte fit direkt men tillbakas iaf. :)
Sviiiin kallt ute. 26 - C stod tempen på när jag drog till jobbet. Ge mig vårsol, 0 - C och en snödriva på fjället så lovar jag att jag ska må gott. :) Snart är den tiden här. Det går fort. Härligt.
Helgen va bra om än kall. Jobbade i lördags, sedan for jag och L ut på Uman med våra vovvar. :) Blev sedan en rundtur av deras nya, coola hus och en kopp kaffe. Trevligt. :)
Hem och svira om för att möta J och E på Kitas för Alla hjärtans dags middag. Jag åt 3-rätters. :) Mums!
For hem till dom för Melodifestivalen och sedan kollade vi in 3:an en sväng. Men det va lika avslaget som gammal julmust som vanligt. Vi gick hem ganska snabbt och hämtade Molly som varit hos sin "farmor och farfar".

I söndags packade vi lite fika och ved för att fara ner på Uman. Lite kallt men solen värmde lite och det va så härligt. Vi fick sällskap av J, R, J och I med deras hundar. :) Molly lekte som aldrig förr. Men hon har problem med att det fastnar så mkt snö mellan trampdynorna och under tassen. Men I´s hund hade sockar på sig eftersom han också har problem med det så här ska sys sockar till Molly tror jag. :)
Tyvärr hade jag inte med mig kameran för den är borta (igen). Ska önska mig en ny i födelsedagspresent?:)

Annars tror jag att Molly kommer i löpen när som helst nu. Hon äter knappt, fäller massa päls och har börjat försöka rymma. Sedan tyckte handhunden i söndags att hon luktade gott och ville jucka på henne hela tiden.
 Ja och sedan lyssnar hon inte ett skit heller längre så vi har våra kamper. Frågan är vem som är tjurigast. Igår fick jag springa efter henne nedför gatan när hon fick syn på en matte med hund långt där borta. Pjuhh... vad man får skämmas.

Jaaa..en update.
Ha´re!

Kommentarer

  • Jannike säger:

    Våran goldenvovvar har alltid haft problem med snöklumpar som fastnar mellan trampdynorna de också, men vi har rakat dem där så de slipper det. Vi använder en rakmaskin som typ frisörer har, och det funkar bra. Man får som sära på trampdynan o ta emellan. Har aldrig varit med om att det verkat obehagligt eller gjort ont för hundarna.. Sååå, de är ett tips :)

    2009-02-17 | 13:18:40
  • Sofie o Specs säger:

    Haha tänkte precis ge dig samma tips som du redan fått! Så har vi gjort på Specs, och han får inga snöklumpar alls :)

    2009-02-17 | 18:13:49
    Bloggadress: http://specs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: