Madelene

En häck..

Kategori: Allmänt

Ja en buskhäck alltså jag skriver inte om min egen. :P Jag vill ha en häck där nere där staketet slutar mot vägen. men jag som absolut inte kan ett skit om gröna växter och liknande behöver lite hjälp. Vad ska man ha för häck?
Den får ju gärna bli ca 1,5 m hög och hyfsat bred. Skulle vara super för då känns det mer avskillt från vägen också behöver man inte oroa sig för att Molly ska rusa ut där. Det gör hon iof inte längre för hon har blivit himla duktig men man vet ju aldrig som sagt.
Tips mottages tacksamnt från folk med grönare fingrar än jag.. :)

Kommentarer

  • jenny säger:

    och bara för att du skriver det så kommer hon som ett skott ner till oss på vägen och är överlycklig! :)

    2009-05-15 | 09:56:59
    Bloggadress: http://amrenofredriksson.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Mor & far har en häck som är väldigt tät och fin, nästan två meter hög. De köpte små häckplantor på handelsträdgården för inte så många år sedan, och följde deras instruktioner. Eller - jag fick göra det. Har klippt den varenda år, det är superviktigt att man gör de även om den är 30 cm hög ;p Sen ska man klippa den som en triangel med spetsen uppåt - annars får nedre delen inte tillräckligt med ljus och så blir den tunn nedtill. Plus att det är viktigt när på året man klipper den. Tipset är ju att be om ett ordentligt skötselråd där ni köper den! :D Lycka till!

    2009-05-15 | 21:56:39
    Bloggadress: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: