Madelene

Söndag!

Kategori: Allmänt

Hello! Nyss kommit hem från stugan och varit ute med Mollybus på en promenad.
Tobias har hastigt och lustigt dragit till Tyskland. Kom på det igår. Tänk om man kunde vara lika spontan själv. "Njae nu är jag ledig några dar så jag tror jag far till Spanien" Man bara tappar hakan....
Helgen har varit skön. Eller bestigningen av Ryfjället var allt annat än skön. Det va jäkligt brant! Brorsan hade räknat ut att det stiger 1 km RAKT UPP av 4 km stig! Jag kan lova att det kändes! Hade ont överallt och flåsade som en flodhäst! Kändes att man dragit på sig åt helvete för många kg och rört sig minimalt de senaste åren! Kände mig som 80 år och va tvungen att vila hela tiden!
Mitt mål va iaf att ta mig över trädgränsen och det gjorde jag med råge. Va ganska långt upp på kalfjället men jag följde inte med brosan, Tobias, Molly och Jenny sista biten. Dom fick också sno en bit innan toppen pga vädret.
Synd på att vi inte riktigt hade vädret med oss. Det va riktigt fint och en härlig bäck rann brevid stigen med världens goaste vatten. :) Har lovat mig själv att prova igen nästa år men ska då ha kondition och styrka.
Idag har jag duktigt ont i benen..känns lite skönt ändå med träningsvärk. Blir lite pepp av det. På tis och tors ska börja boxas. Första gången är nu på tis. Blir roligt!
idag hade jag tänkt städa och sen får vi se vad som händer ikväll. Är ju solo så.
På tal om Tobias så ligger han på min minus lista just nu! Jag har sagt åt han att han inte behöver komma hem från Tyskland. Nummer ett va att jag sa att jag behövde bilen i veckan så han fick ta sig ner till Umeå på ett annat sätt. Han ringer när han är i Lycksele (fegis) och säger att han tagit bilen iaf fast han sa att inte skulle göra det!!
Nummer två var att han kollade aldrig igenom vilka grejer som skulle plockas ur bilen och lämnas här. Så nu är Mollys koppel och halsband i Umeå!
Med mera....
Kommer han hem hoppas jag han har köpt en NY bil annars får han inte komma hem. ....;)

Här en lite bilder från helgen. Vackra och mindre vackra.. :) Hade fotat mer naturbilder om jag inte hade haft fullt upp med att andas. :)


Snygg outfit.. :)


Första stopp..ser ju inte ens brant ut. Men de va d. :)




Broder och Molly. :)


:)


Crazy Jenny. :)






Jag la mig under en granjävel för att självdö! Men det fick jag inte.. :)


Brorsan håller som bäst på skicka bilden på bedrövliga jag till halva världen. :)


Äntligen ovanför trädgränsen iaf.










Syskonen Jonsson.. VARS är likheten?:)






Vädret sög

Kommentarer


Kommentera inlägget här: