Madelene

1 maj.

Kategori: Allmänt

Ifjol på Valborg spelade mängder av folk brännboll på röbro och var utomhus större delen av kvällen och festade. För att inte tala om året innan det då det var Badtunnefest på Tvärgatan 1 och knappt fanns en snöhög. Igår va det blötsnö och vinter. Men det gick lika bra ändå. Fast det kändes väl inte direkt som att fira in våren... Snarare att vi missat sommaren och vintern hade börjat om. Norrland it is. :)
Iaf så va vi ett trevligt gäng hemma hos Fredriksson. Kul. :) Innan det åt vi mat på Kitas. Oxfilé. Mums. :)
Under dagen firade vi på jobbet Tony som fyllde 50 år idag. Fast han föredrar fortfarande att vara 27,5 år. :)
Vi var lite busiga och hade lurat han att vi stängde klockan 3 men vi stängde klockan 1. Sedan tog vi med han på födelsedagsfika och lite whiskey. :) Sorry alla kunder som kom efter klockan 1. Jag kunde inte sätta upp nån lapp om våra öppettider för då hade ju överaskningen förstörts. :)
Just nu sitter jag på Pooooolaris och häckar. Ante skruvar i bilen. Bukskyddet hade lossnat. Dessa bilar.. Min kära Goffe skulle också behöva lite kärlek. Det är ju inte bara en gång man varit utan ström när man skulle iväg på morgonen.
Ja Mysan ringde idag också. Hon är som en liten solstråle och gör en på bra humör. :) Blir nog en roadtripp ner till henne för att se hur fan det ser ut där hon bor. Just nu kan jag nog också tänka mig att bo där.. vitsippor och gröna gräsmattor. oj oj... det vore nått.
Vi va nyss ute och rastade dogsen vid stora bron i Stensele. Molly va modig och skällde ut några rådjur. Hon sprang hela 50 m efter dom själv. I vanliga fall hade hon vänt och sprungit till mig. Sedan när Aero också fick upp spåret stack dom betydligt längre. Men kom dom tillbakas som tur var.
Nu ska vi röra på oss.
Ska försöka uppdatera oftare och med mera bilder på lite allt möjligt. :)
Sköt om er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: