Madelene

Hälsa..

Kategori: Allmänt

Har sett på finalen av Biggest loser Sverige ikväll. Att man kan tappa så mycket i vikt! Helt sjukt!
Man kan ju inte låta bli att bli lite inspirerad även om man inte vill. Eller läs orkar föresten.
Min egen hälsa är det åt skogen med. Helt käpprätt åt h-vete. Jag har aldrig brytt mig så lite eller mått så dåligt över mig själv som nu. Så då måste man nog börja rota nånstans.. Det känns jobbigt, lättast är att göra som vanligt och bara fortsätta leva som man gör idag men det blir ohållbart tillslut.
Jag börjar med att gå till doktorn imorn och boka en tid för hälsoundersökning. Jag får med mig en vän dit så då känns det lite lättare för av nån konstig anledning är jag smårädd för att gå till doktorn.
Jag känner på mig vad dom kommer säga.. du är si och så för tjock och din kondition är åt skogen och gör du inget kommer du få diabetes, hjärtfel osv. Det vet jag ju redan.. men jag måste som sagt börja i nån ände.
Jag vill se ut som jag gjorde förut, då jag brydde mig lite mer om mig själv. Innan jag släppte taget totallt och blev en godisälskande soffpotatis.
Jag vet att jag har sagt det här så många gånger och aldrig gjort något åt saken. Aldrig fullföljt något.
Men nu ska jag banne mig börja och jag börjar med att gå till doktorn.

Det blev lite utlämnande inlägg det här men så är min blogg. Lite om ditten och datten och poff blir man väldigt privat emellanåt också.



Jag år 2006.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Jag vet hur jobbigt och tufft det är men man får inte ge upp!=) Jag har klarat de och är övertygad att du oxå kommer att fixa de!=)Men det är en kamp för resten av livet... det är inget som går att fixa över en natt!! Många kramar

    2010-11-23 | 13:10:14
  • minikusin säger:

    Du kommer klara det madde! :)

    2010-11-24 | 11:26:35
    Bloggadress: http://eriiiga.blogg.se/
  • Gina säger:

    Jag tror att du kan fixa det, bara du en gång för alla ger dig tusan på det :) Jag längtar att få följa din resa!! Ska bli spännande! :) You can do it!

    2010-11-24 | 17:45:29
    Bloggadress: http://giinaa.blogg.se/
  • Fanny säger:

    Klart du fixar det! Ditt beslut är ett steg i rätt riktning.. :) Med vilja kommer man långt! Sedan när dom första resultaten kommer, så känns allt mycket bättre. Motivationen stiger och du vill bara mer och mer.. Jag tror på dig!

    2010-12-22 | 16:59:42
    Bloggadress: fhttp://fannysundstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här: