Madelene

Konsten att hålla käft.

Kategori: Allmänt

Hej igen. Det var ett tag sedan sist. Jag är dålig på att uppdatera jag vet. Är så mycket annat och så ibland när jag skulle vet jag inte vad jag ska skriva om. Det jag vill "får" jag inte och det jag får vill jag inte just då osv. Söta kommentarer i inlägget nedan. :) Tack!
Hursom. Jag är dålig på hålla käft. Speciellt när jag är arg kommer det ut mer eller mindre genomtänkta saker ur en. Det pyser och bubblar och jag kan inte bara vara tyst och gå iväg med huvudet högt. Nej nej, säg nått "smart" så att ingen missar att jag hade en åsikt om det.
Sedan sitter man här och ångrar att man inte höll käften för vad hjälpte det där egentligen?
Jag antar att jag kommer aldrig bli snäll då och jag kommer aldrig inte ha en åsikt. Men jag får nog försöka hålla den för mig själv. Fast hur man gör det har jag inte kommit på än.

Om ett år eller två kommer det här vara över
Om ett år eller två kommer det här vara över
Om ett år eller två kommer det här vara över
Om ett år eller två går det aldrig över.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Hmm, jag känner igen mig lite i det där, fast typ tvärtom. För mig är det mer att jag oftast har en åsikt, men håller den för mig själv. I efterhand kan jag ångra att jag INTE sa vad jag egentligen tyckte..



    Självklart är det inget vidare att slänga ur sig dumma grejor när man är arg. Samtidigt tycker jag att man har rätt att uttrycka sina åsikter - så länge de inte innebär påhopp såklart. Bara du kan behålla lugnet tycker jag inte det är något fel med att stå upp för vad du tycker! :)

    2011-01-25 | 18:45:48
    Bloggadress: http://ofiie.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Det är bara några få personer som får höra allt jag tycker och tänker. Hitills har inget bra kommit ur det egentligen, men det känns skönt att lätta hjärtat just då. :)

    2011-01-26 | 14:13:56

Kommentera inlägget här: