Madelene

The only place to go when you hit rock bottom is up..

Kategori: Allmänt

Januari 2012. Jag gav mig själv ett löfte om att det här året minsann skulle bli mitt bästa. Jag skulle göra en massa saker, må bra och bara älska livet.
Sedan hände några tunga privata saker och jag tappade fokus på det mesta ett tag fast jag visade det inte så mycket utåt. Jag repade mig ändå rätt fort och har mått bra tills nu på slutet.
Vi är nu i mitten av maj. Det mesta som kan gå fel har gjort det och jag står inför att bli arbetslös, skuldsatt och vart jag ska bo är väldigt oklart. Oron och ångesten är förjävlig emellanåt. Verkligheten är allt annat än vacker och jag känner mig bränd och bitter på livet. Denna långa rad av misslyckanden och besvikelser.
Det finns så mycket jag skulle vilja skriva om allt men det finns inga vinnare i det.
Jag tänker ta mig ur det här på något sätt med någon slags värdighet kvar och inte låta mig knäckas även om man vissa stunder kan tvivla på att det är möjligt.
Jag vill se det som en nystart, att vända blad och ställa in siktet mot nya mål. Det går sådär. Idag har det inte alls gått bra och efter lite fler dåliga nyheter tänkte jag att "Nä, det kommer fan aldrig bli bra igen." Men man vet ju att det mesta brukar ordna sig tillslut. Bara för att man inte ser målet behöver det inte betyda att det är kört, det kan ju finnas bakom nästa kurva.
"Tänk positivt, det kan inte bli värre nu."

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Finns inget ont, som inte för till sig något gott. Man måste misslyckas för att lyckas. Ibland fler gånger än vad man kan tycka är nödvändigt.

    2012-05-13 | 09:51:06

Kommentera inlägget här: